Differentiation and Motivation through Blended Learning in the Discipline of History

  • Felicitas Fischer von Weikersthal (Author)
    Osteuropäische Geschichte, Historisches Seminar, Universität Heidelberg

    Felicitas Fischer von Weikersthal ist Osteuropahistorikerin am Historischen Seminar der Universität Heidelberg. In Forschung und Lehre befasst sie sich insbesondere mit der russischen und polnischen Geschichte des 19. und 20. Jahrhunderts. Die Schwerpunkte liegen im Bereich der Gulag und terrorism studies, der Erinnerungskulturen und Geschichtspolitik und der Geschichte der russischen revolutionären Bewegung, wobei zunehmend geschlechtergeschichtliche Ansätze und Fragestellungen in den Vordergrund geraten. Als gute Lehre definiert sie Lehre, welche die Student*innen aktiviert und zu selbständigem Arbeiten und Lernen führt und die alle Student*innen gleichermaßen fördert und fordert.

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Abstract

Some courses are designed to teach students skills they can apply or replicate almost automatically, which can lead to a perceived sense of redundancy. How can instructors both motivate those students and meet their individual learning speeds and needs, especially when highly heterogeneous groups of students, with various levels of knowledge and skills, participate in such courses? This question formed the basis of a teaching experiment within the Department of History at Heidelberg University that combined traditional in-person teaching with digital learning formats. The following paper presents the initial development of the course as well as one of its concrete sections centered around specific learning goals. It aligns research on hypermedia and online learning with the in-class experience and course evaluations in order to discuss the strengths and weaknesses of a class that used blended learning as a means of differentiation and mobilization.

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Published
2020-12-15
Keywords
Blended Learning, E-Learning, Differentiation, Motivation