Digitale Methoden? Über begriffliche Wirrungen und vermeintliche Innovationen

  • Michael Raunig (Auteur)
    Universität Graz Zentrum für digitales Lehren und Lernen (Schwerpunkt: Bildungs- und Wissenstechnologien) Liebiggasse 9/II/6 8010 Graz
    http://orcid.org/0000-0002-4077-2625
  • Elke Höfler (Auteur)
    Universität Graz Institut für Romanistik (Schwerpunkt: Fach- und Mediendidaktik) Merangasse 70/III 8010 Graz

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Résumé

This essay is a critical examination of so-called “digital methods” (especially in the humanities) which are based on digital technologies and regarded as highly innovative. The authors argue that it makes no sense to talk about “digital methods” literally, and that it is not certain tools or technologies that make methods innovative or lead to new methods. In contrast, the adoption of digital technology commonly realizes an additional value for academic practices (and traditional methods) and is only a minor source for the development of new methods. 


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Références

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Publiée
2018-06-19
Langue
de
Mots-clés
Digitalisierung, Innovation, Methoden